måndag 18 juli 2016

Karlshamn-Ronneby

Idag har vi igentligen inte gjort någonting. Vi lämnade Karlshamn och styrde bilen åt "fel" håll mot Vinslöv där Christer ville kolla in husbilsfirman. Efter en timma på husbilsfirman åkte vi åter tillbaka mot Karlshamn och i Bromölla blev det oxå ett besök på en husbilsfirma! Efter detta besök var det dags för lunch och idag åt vi pizza på en pizzeria i Bromölla! Sedan passade vi på att handla på Maxi i Bromölla.

I Bromölla finns Sveriges minsta galleri, i en gammal telefonkiosk finns en skulptur och det låg några böcker på hög på golvet!

Efter att vi fyllt på kylskåpet åkte vi till Ronneby och till en fabriksbod som säljer stekpannor i gjutjärn mm från Ronneby Bruk! Vi köpte dock inget.

Vi bestämde oss för att stanna i Ronneby och åkte till Ronneby havscamping! Tanken var att checka in och sedan åka in till centrum, campingen ligger en bit utanför Ronneby. När vi åkte mot campingen började det regna så vi beslutade oss för att stanna på campingen!
När regnet upphörde tog vi en promenad runt campingen, läste en stund utanför husbilen och sedan grillade vi till middag!

Fick en perfekt plats, synd bara att vädret inte visade sig från sin bästa sida.

Liten strand på campingen.

Båtplatser.

Grillen tänd!

Cider från Kivik till maten.

Solnedgång.

Båtar i solnedgången.

Utsikt från bryggan mot del av campingen.

Utsikt från husbilsfönstret.

Imorgon åker vi nog mot Karlskrona. Så det blir inte många mil imorgon heller, men vi har ju semester!