lördag 16 juli 2016

Trelleborg-Simrishamn

Vi tog sovmorgon idag och vi började dagen i lugn takt på Dalabadets camping utanför Trelleborg. Vi tog en promenad ner till stranden och fotade i solskenet, en kontrast mot gårdagens mörka himmel. 



Efter en utcheckning åkte vi österut och första stoppet blev vid Smygehuk och Sveriges sydligaste udde. 







 
Vi åkte vidare mot Ystad där vi åt lunch innan vi ställde in GPSen på Simrishamn! Vi åkte till Tobiksvik camping men där var det fullt. Det fanns dock platser på extracampingen/ställplatsen vid idrottsplatsen! Extracampingen ligger på en fotbollsplan med markerade rutor! Opersonligt men smidigt och duger helt klart som övernattningsplats. Det finns tillgång till toa och dusch samt diskmöjligheter. 


Det fylls på med husbilar och husvagnar hela tiden så det är många som besöker Simrishamn just nu. Kiviks marknad startar ju på måndag eftermiddag, det kanske är en av orsakerna eller så är det bara ett populärt resmål. Jag har ju aldrig campat i Simrishamn även om jag besökt staden många gånger. 

Vädret är inget att hurra för. Grått och blåsigt! Jag älskar verkligen Skåne och Österlen men humöret är inte på topp hos mig just nu för jag hade så gärna velat ha några stranddagar också! Får hoppas på bättre väder framöver. Har ju tre veckor kvar av semestern! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar